Wat is jullie retourproces?Bijgewerkt 16 days ago
Ons retourbeleid kan worden samengevat in de volgende punten:
Hoe lang duurt het om mijn retour te verwerken?
Zodra ons distributiecentrum jouw retour heeft ontvangen, zullen we altijd ons best doen om jouw retour zo snel mogelijk te verwerken. Afhankelijk van de drukte, kan het verwerken van een retour zo'n 5 tot 10 werkdagen duren.
Wanneer jouw retour is verwerkt ontvang je van ons automatisch een e-mail. Zodra de creditnota is aangemaakt, zal het nog een aantal werkdagen duren voordat de terugbetaling is voldaan. Dergelijke transacties moeten namelijk niet alleen door ons worden verwerkt, maar ook door een 'betalingsaanbieder' en uiteraard ook door jouw bank. Je ontvangt je terugbetaling altijd via dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt bij het plaatsen van je oorspronkelijke bestelling.
Retouraanvraag
Wanneer je jouw retouraanvraag hebt ingediend, zal ons support team jouw verzoek nalopen en vervolgens goedkeuren (of in een enkel geval afwijzen). Ter info; elke werkdag worden er regelmatig nieuwe retouraanvragen verwerkt.
Wanneer je een klantaccount bij ons hebt aangemaakt, kun je ook inloggen en de status van jouw retouraanvraag bekijken. Daar zie je bijvoorbeeld statussen als 'Pending' (wanneer je jouw aanvraag hebt ingediend), 'Authorized' (wanneer ons support team jouw aanvraag heeft goedgekeurd) en 'Processed and closed' (wanneer jouw retour bij ons is aangekomen en jouw terugbetaling in gang is gezet).
Automatische notificaties
Wanneer jouw retour is verwerkt ontvang je van ons automatisch een melding per e-mail. Het ontvangen van deze melding betekent dat jouw terugbetaling in gang is gezet.
Moet ik mijn trackingcode bewaren wanneer ik iets retourneer?
Ja! Altijd doen!
Over het algemeen is het altijd goed om de tracking van je pakket te kunnen monitoren, ook wanneer je een update wilt over de voortgang van jouw retour. Belangrijker nog; in het onwaarschijnlijke geval dat een postbedrijf jouw pakket kwijtraakt, komt deze trackingcode erg goed van pas als bewijs.
Let wel dat wij niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor pakketten die zoekraken gedurende de retourzending.